TACY SAMI –edukacja włączająca

Ośrodek

Zakończył się rok 2018.Czas na podsumowanie działań realizowanych w ramach projektu TACY SAMI –edukacja włączająca,  współfinansowanego ze środków unijnych.

Zadanie 1-zajęcia dla uczniów

W październiku   zakończyliśmy zajęcia w kuchni. Do tej pory w zajęciach brało udział 38 uczniów. Doskonalili techniki krojenia, odmierzania i przeliczania jednostek, poznali  zasady obsługi sprzętów kuchennych. Uczyli się zasad BHP , zasad czyszczenia urządzeń kuchennych, a także poznali nowe przepisy kulinarne, które mogą wykorzystać podczas przygotowywania posiłków w internacie i domu. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W kolejnym roku zaplanowaliśmy jeszcze 6 grup, które będą kontynuowały zajęcia do czerwca 2019.

W sali doświadczeń świata pracowaliśmy  z uczniami, którzy  prócz dysfunkcji wzroku wykazują dodatkowe niepełnosprawności. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach. Odpowiadała  im atmosfera zajęć, stan wyciszenia, koncentracji. Lubiły ćwiczenia relaksacyjne, zabawę światłowodami, nasłuchiwanie dźwięków z rury sensorycznej, a w szczególności łóżko wodne. Zajęciami objętych było 24 uczniów. Zajęcia zakończono.

W trakcie zajęć informatycznych uczniowie doskonalili umiejętności  korzystania z programu udźwiękawiającego lub powiększającego oraz innych funkcji , które wspomagają użytkownika z problemami widzenia. Pracowali  w programach pakietu MS Office doskonaląc swój dotychczasowy warsztat. W zajęciach brało udział 12 uczniów , którzy zakończyli zajęcia . W kolejnym roku planowane są zajęcia dla jeszcze jednej grupy.

Kluczowym zadaniem w ramach zajęć dla uczniów jest realizacja zajęć specjalistycznych  z wykorzystaniem BIOFEEDBACK .Trening z użyciem sprzętu EEG Biofeedback to metoda neuropsychoterapii instrumentalnej, polegająca na optymalizacji pracy mózgu poprzez wygenerowanie fal wytwarzanych w nadmiarze oraz promowanie fal  sprzyjających funkcjonowaniu człowieka. Metoda ta bazuje  na zdolnościach mózgu do zmian-plastyczności mózgu. Na każdego uczestnika przewidziane jest 10 godzin zajęć. Dokonaliśmy rekrutacji i od stycznia zajęcia rozpocznie 6 uczniów.

 

 

Zadanie 2- Szkolenie kadry pedagogicznej

W ramach realizacji zadania, zajęciami został objęty nasz nauczyciel- p. Anna Szustakiewicz. P. Ania wzięła udział w kilkudniowym szkoleniu podnoszącym jej kompetencje i kwalifikacje i będzie prowadziła zajęcia z biofeedbacku w naszym Ośrodku.

Zadanie 3-wyjazdowe interaktywne zajęcia

W ramach zadania  uczniowie wzięli  udział w laboratoriach robotycznym, chemicznym oraz biologicznym w Centrum Kopernik oraz odwiedzili Muzeum Powstania Warszawskiego i Niewidzialną wystawę .Nauczyciele- opiekunowie zaplanowali również zwiedzanie starówki Warszawy, Wilanowa oraz Stadionu Narodowego. Były to dwu i trzy dniowe wyjazdy z zakwaterowaniem i pełnym wyżywieniem.  Odbyło się  5 wycieczek, w każdej wzięło udział 25 uczniów.

 

Zadanie 4 – wsparcie stypendialne

W roku szkolnym 2018/2019 stypendium objętym  zostało  kolejne 20 osób. Zasady przyznawania stypendium określa Regulamin przyznawania i przekazywania wsparcia w DSOSW13, który znajduje się na stronie naszego Ośrodka. Uczniowie otrzymają środki finansowe w dwóch transzach. Zostali objęci  opieką dydaktyczną nauczyciela-opiekuna , której celem jest pomoc w osiąganiu jak najlepszych wyników w nauce oraz właściwego wykorzystania środków na cele edukacyjne. Pierwsza transza została już przelana na konta pełnoletnich uczniów lub rodziców stypendystów.

                                                

Wicedyrektor-Ż.Suboczewska

Możliwość komentowania TACY SAMI –edukacja włączająca została wyłączona


  • O stronie

    Logo OśrodkaWitamy na stronie Dolnośląskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 13 dla Niewidomych i Słabowidzących im. Marii Grzegorzewskiej we Wrocławiu. Działamy od 1947 roku!

    English version About us [pdf]

    deutsch Über uns [pdf]