Drodzy darczyńcy!
Serdecznie dziękujemy za zaufanie jakim nas państwo obdarzyliście wpłacając 1% podatku. Państwa pomoc jest dla nas niezmiernie ważna. Dzięki tym wpłatom możemy zakupić nowe pomoce do pracy z dziećmi.
Liczymy na wsparcie w przyszłym roku!
Czym jest wczesne wspomaganie rozwoju.
Wczesne wspomaganie rozwoju (wczesna interwencja) to program kompleksowych działań diagnostycznych, terapeutycznych i wychowawczych, które mają na celu poprawienie funkcjonowanie dziecka poprzez pobudzanie jego psychoruchowego i społecznego rozwoju oraz udzielenie wsparcia jego rodzinie.
Na jakiej podstawie dziecko obejmowane jest opieką zespołu.
Podstawą do objęcia dziecka i jego rodziny wczesnym wspomaganiem rozwoju jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydawana przez poradnie psychologiczno–pedagogiczne. Obejmujemy opieką dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Zgłoś się do nas ze swoim dzieckiem jeśli:
- twoje dziecko jest wcześniakiem,
- przeszło zabieg laseroterapii z powodu retinopatii wcześniaczej,
- ma poważną chorobę oczu lub wady wrodzone wzroku,
- przeszło incydent niedotlenienia w czasie porodu,
- niepokoi Cię brak kontaktu wzrokowego z dzieckiem, brak reakcji na pokazywaną zabawkę.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju w DSOSW nr 13
W DSOSW nr 13 Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju tworzą:
- Jolanta Cieśla - Lider Zespołu, logopeda, pedagog - terapeuta, tyflopedagog, oligofrenopedagog.
- Zofia Konopczak - Psycholog, tyflopedagog, wczesne wspomaganie rozwoju.
- Iwona Lewandowska - Rehabilitant wzroku, tyflopedagog.
- Anna Kaczmarek - Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju, tyflopedagog, terapeta integracji sensorycznej, sensomotoryczna terapia widzenia.
- Halina Miśta - Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju, tyflopedagog, terapeta integracji sensorycznej.
- Krystyna Pawelec - Psycholog, terapeuta integracji sensorycznej, tyflopedagog.
Zadzwoń w razie pytań
W ramach działania zespołu zapewniamy:
- funkcjonalną ocenę widzenia,
- kompleksową diagnostykę psychologiczną i pedagogiczną,
- poradnictwo specjalistów Zespołu,
- opiekę okulistyczną,
- terapię,
czyli wszystkie działania niezbędne do wspomagania rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego.
Do dyspozycji dzieci i rodziców oddajemy również zaplecze socjalne z wydzielonym pomieszczeniem, w pełni wyposażonym aneksem kuchennym oraz łazienką z przewijakiem.
Zajęcia z dziećmi prowadzone są w formie indywidualnej lub grupowej (imprezy okolicznościowe, zajęcia integrujące). W ramach zajęć grupowych wykorzystywane są m.in.:
- ruch rozwijający Weroniki Sherborne,
- kinezjologia edukacyjna Dennisona
- dotyk i komunikacja Ch. Knill.
Zajęcia odbywają się przystosowanych do tego, przyjaznych dziecku pomieszczeniach wyposażonych w odpowiedni sprzęt. Są to:
- sala do terapii sensorycznej,
- sala wczesnej interwencji,
- sala miękka do terapii i wspomagania rozwoju psychoruchowego,
- sala doznań świetlnych,
- plac zabaw dla dzieci,
- gabinety specjalistyczne:
- rehabilitanta wzroku,
- psychologa,
- logopedy.
Rodzicom proponujemy natomiast indywidualne lub grupowe szkolenia, grupy wsparcia, pomagamy im w działaniach na rzecz integracji dziecka z jego naturalnym środowiskiem poprzez włączanie dziecka w grupę przedszkolną w miejscu zamieszkania oraz indywidualne kontakty z pracownikami przedszkoli.
Przykładowe tematy realizowanych przez nas szkoleń:
- Jak widzi moje dziecko – praktyczne ćwiczenia z symulatorami.
- Świat widziany oczami dziecka z niepełnosprawnością złożoną – ćwiczenia praktyczne.
- Jak wspomagać rozwój mowy małego dziecka niewidomego i słabo widzącego.
- Zanim dziecko zacznie mówić – praktyczne wskazówki dla rodziców dotyczące pielęgnacji, karmienia, pojenia.
- Codzienna stymulacja sensoryczna w warunkach domowych – praktyczne wskazówki dla rodziców.
- Planowanie otoczenia w domu ułatwiającego rozwój integracji sensorycznej.